Minden fontos szakmai anyag egy helyen a drónokról

Drón Info

Drón Info

Május 1-én ismét légtérzár Budapest felett

tényleg óvatosan a drónokkal, mert ezúttal repülők is lesznek!

2018. április 27. - dróninfo

maj1-legterzar-legterhu-terkep.pngEzúttal május 1-én a tömeg mellett autós és repülős programok is lesznek Budapesten, így csak különösen óvatosan (vagy inkább egyáltalán ne) használjátok a drónokat!

Mint arról írtunk, március 15-én és április 14-én a tömegrendezvények miatt rendeltek el légtérzárat a hatóságok (és mindkét alkalommal készültek mégis drón felvételek). Május 1-én a belvárosban zajló Nagy Futam rendezvényen Formula 1-es és más versenyautók és a Duna felett repülők és helikopterek is fognak száguldozni. Ezek miatt rendelnek most el újra légtérzárat a hatóságok.

Mint azt a Legter.hu Facebook oldalán közzétették:

A május 1-én megrendezésre kerülő Nagy Futam repülőrendezvény miatt légtér korlátozást rendeltek el a képen látható, az LHR1 légteret is magába foglaló légtérrészben GND-1500' AMSL magasságig, helyi idő szerint 09:00 és 16:00 között. A légteret csak a kutató-mentő repülést, a mentőrepülést, a rendészeti célú repülést végző, valamint a bemutatón részt vevő légijárművek vehetik igénybe.
NOTAM azonosító: A1343/18

maj1-nagyfutam-terkep.jpgA rendezvény pontos helyszínei az alábbi térképen láthatók és részletes programja megtalálható a Nagy Futam weboldalán. Viszont a drónokkal azért ne csak a repülők és versenyautók körül, hanem a többi tömegrendezvényen, így például a Városligeti majálison is érdemes óvatosan bánni. Tömeg közelében csak rendkívül nagy körültekintéssel, vagy inkább egyáltalán ne repüljetek!

maj1-legterzar-dronjogszabalyokfb-kommentek.pngA Legter.hu posztját a Drón Jogszabályok Facebook oldalán szintén közzétették a tájékoztatást. Kommentben nagyon érdekes vita alakult ki a bejegyzés alatt. Többen felvetik, hogy vajon az ilyen rendezvények szervezőinek miért nem kell ugyanúgy 30 nappal előre lefoglalniuk a légteret, mint a drónpilótáknak és hogy lehet, hogy egy pár nappal a rendezvény előtt bejelentett korlátozás felfüggeszti több tucat érvényben levő és hivatalosan elfogadott légtérengedély használatát. Mint az a Légtér.hu térképén látható, a korlátozás idején legalább húsz érvényes eseti légtér használati engedélyt hagyott jóvá a hatóság, amelyek tulajdonosai a korlátozás idején mégsem repülhetnek majd. Egy kommentelő azt is felvetette, hogy talán emiatt perelni is érdemes lehet, hiszen a drónpilóták így kárt szenvednek - különösen, ha pont ebben az időszakban akartak volna repülni. A felvetés mindenképpen érdekes, bár a helyzet ennél jóval összetettebb.

Forrás: Legter.hu Facebook oldala, Drón jogszabályok Facebook oldalaNagy Futam weboldala

--

Tetszett? Kövess minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://droninfo.blog.hu/api/trackback/id/tr413873402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása