Minden fontos szakmai anyag egy helyen a drónokról

Drón Info

A DJI csendben bejelentette a Phantom 4 Pro 2.0-t

nincs nagy csinnadratta és túl nagy változás sem

2018. május 12. - dróninfo
phantom4pro20.pngA DJI piacra dobott valami újat a régóta pletykált Phantom 5 nelőtt. Csak egy kis ráncfelvarrás a korábbi Phantom 4 Pro modellhez képest, aminek sokan örülhetnek, de biztosan nem mindenki repes a boldogságtól miatta. Kaptunk is valamit, meg nem is...

phantom4pro20-screen-remote.png
A Phantom 4 Pro 2.0 - mint azt a neve is mutatja az eddigi Phantom 4 Pro továbbfejlesztett változata, de nem sokkal nyújt annál többet. Elsősorban távirányítójában tér el elődeitől. Nem csak formájában kapott egy kicsit átalakított távirányítót. Más technológiát is használ az új távirányító. Az eddigi Phantomok a LightBridge csatlakozási szabványt használták, aminek továbbfejlesztett változatát a LightBridge 2-t kapták a profi felhasználásra szánt Inspire gépek. Az alacsonyabb kategóriába (nevezzük félprofinak) tartozó Mavic Pro (család)nál az OccuSync technológiát használják a drón és a távirányító kommunikációjára. Az ennél is alacsonyabb amatőr kategóriában, mint a Mavic Air és a Spark pedig lényegesen instabilabb és megbízhatatlanabb WiFi-s távvezérlést használnak. Az új Phantom 4 Pro 2.0 is OccuSync csatlakozást kapott, ami nem teljesen egyértelmű, hogy előre vagy hátralépést jelent a vezérlésterén. Többen nagyobb hatótávolságot és jobb jel stabilitást várnak tőle.
A módosítás oka viszont az lehet, hogy így már az új Phantommal is használhatók lesznek vezeték nélkül a Mavic Prohoz kiadott DJI Goggle szemüvegek és kábeles kapcsolat nélkül lehet FPV módban repülni. Eddig ez csak a Mavic Pro jellemzője volt, minden más DJI drónnal USB kábellel össze kellett kötni a távirányítót a szemüveggel. A DJI pedig így próbálja megtámogatni, hogy mind a Phantomokat, mind a Goggles szemüvegeket is vegyék a felhasználók - addig is, míg az újabb gépükkel előrukkolnak. A géppel és a gyártóval szemben is meglehetősen kritikus Captain Drone videójában egyébként azt is hiányolja, hogy ha már a Mavic Pro távirányítóján is elfért a repülési információkat (magasság, távolság, sebesség, fordulatszám, stb.) mutató kis LCD, akkor az új Phantom új távirányítójára is igazán tehettek volna egy ilyet. Persze rögtön választ is ad a saját felvetésére, mert elmondja, hogy a 2.0-ás verzió létezésének legfőbb oka valószínúleg az, hogy miközben apró technológiai finomhangolást végeztek a Phantom on, a termék árát a megszokott szinten akarják tartani, mert a Phantom 5 már egyértelműen egy magasabb árkategóriába fog majd kerülni a cserélhető objektíves kamera és egyéb fejlesztések maitt.
Mint az a fotókon is látszik, az új gép (és a távirányító is) ugyanazt a klasszikus, fehér műanyag vázat kapta, mint a legtöbb Phantom (és távirányítójuk is) évek óta. Captain Drone szerint ez meglepő, hiszen reklámozhatná, hogy valaki menőbb és már az új gépet használja. Elvégre főleg erről szóltak a korábban megjelent, csak a színükben eltérő modellek, mint a Phantom 4 obszidián, vagy a Mavic Alpine White és a Mavic Pro Platinum is épít erre, bár itt ugyanúgy vannak minimális fejlesztések, mint a Phantom 4 Pro 2.0 esetében.
Akárcsak a korábbi Phantom 4 Pro esetében, ha a Plus változatot veszi valaki, akkor nem kell külön telefont/tabletet szerelni a távirányítóra, mert a géppel együtt egy monitorral (és drón vezérléshez dedikáltan tervezett Android tablettel) egybeépített távvezérlőt kapunk hozzá.
phantom4pro20-silent-propellers.pngA távirányító után a másik legjelentősebb újítás viszont a jellegzetes X alakban elhelyezkedő szárnyak végére került a 2.0 modellnél. Új ESC motorok kerültek ugyanis a gépre. Hozzájuk 4 decibellel csendesebb propellereket is kapott, ami ugyan számszerűen nem nagy különbség, de ez a kis eltérés mégis hatalmas különbséget jelenthet a gyakorlatban. Az új propellerek hasonlóan íves végűek, mint a Mavic Pro Platinumhoz mejgelent csendesebb propellerek. Ez az új forma ugyanis máshogyan tereli a forgószárnyak végén örvénylő levegőt. Így tudják elérni, hogy az új rotorlapátokkal csendesebben repüljön a szerkezet.
Egyes cikkek szerint a gép továbbra is használható marad a régi propellerekkel is. Arról viszont egyelőre nincs tapasztalat és információ sem, hogy az új, csendesebb propeller vajon a régebbi Phantom 4 gépekkel is használható lesz-e. Félő azonban, hogy ugyanaz a kettős helyzet lesz majd itt is, mint a Mavic Pro Platinummal megjelent csendesebb propellerekkel: a Mavic Pro Platinumhoz megjelent csendesebb propeller technikailag kompatibilis a régi géppel is, fel lehet rájuk tenni, működik is vele. Viszont mivel nem a régebbi motorokhoz tervezték, ezért jelentkezhetnek vele problémák. A Mavic Prónál a platinumhoz tervezett propellerek sok esetben a gép és a kamera rázkódását okozták, bizonyos esetekben akár a géptestbe is ütközhettek és eltörhettek. Szép számmal akadnak viszont olyanok is, akik gond nélkül használják őket és örülnek a kisebb zajszintnek.
Ezeken kívül az új gép nem sok paraméterben tér el az elődjétől. A kamera, akku idő és a legtöbb más paramétere azonos. A gép 1375 g tömege egy picivel kisebb lett a Phantom 4 Pro 1388 grammjához képest és valamivel több a Phantom 4 Advanced 1368 grammjánál.
Egyelőre várjuk az első tapasztalatokat az új Phantom propellerekkel. Na meg a Phantom 5 érkezését is persze.
Főbb technikai adatok:
Tömeg (akkuval és propellerekkel): 1375 g
Szárnyfesztáv (átlósan, propellerek nélkül) 350 mm
Akadály szenzorok: 5 irányban (körben és lefelé van, felfelé nincs)
Érzékelő: 1’’ CMOS
Felbontás: 20 megapixel / 4K videó
Látószög: 84° 8.8 mm/24 mm (35 mm format equivalent) f/2.8 - f/11 auto focus at 1 m - ∞
ISO tartomány videónál: 100 - 6400 (auto csak 3200-ig)
ISO tartomány fotónál: 100 - 12800 (auto csak 3200-ig)
Üzemidő: kb. 30 perc (egy akkumulátorral)
További műszaki paraméterek sa gyártó specifikációs oldalán.
Forrás: DJI, DroneDj
Videók a Phantom 4 Pro 2.0-ról:

--

Tetszett? Kövess minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://droninfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8413914548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.